Monday, November 17, 2008

Menaikkan Sewa PPR

Hari ni 17 November 2008 pukul 12.03pm,menerima kiriman sms dari seorang sahabat iaitu seorang Ketua Pemuda UMNO Bahagian yang baru terpilih.

Sms dia begini " PKR menaikkan sewa PPR kpd RM250,dahulu hanya RM124, air mereka potong hanya RM9 ... Inilah dikatakan kerajaan kebajikan ... ckp tak serupa bikin ... ".

Saya balas balik sms tersebut dgn mengatakan " Org UMNO pun ada jugak yg ckp tak serupa bikin. Dah dpt kuasa mcm2 boleh jadi ".

Saya membalas sms tersebut bukan kerana saya adalah penyokong PKR. Saya adalah ahli UMNO yg merupakan juga seorang Ketua Pemuda UMNO Cawangan.

Tetapi apa yang saya maksudkan disini adalah apabila seseorang itu atau parti itu mempunyai kuasa, mereka berkuasa untuk membuat apa-apa sahaja tanpa perlu untuk memikirkan masalah yang dihadapi oleh rakyat biasa.

Bila rakyat bising atau protes baru lah mereka dengan kelam kabut atau dengan rasa tidak bersalah untuk memperbetulkan keadaan. Tetapi ada juga yang tidak ambil peduli walaupun rakyat protes.

Jadi harapan saya disini adalah saya berharap pemimpin-pemimpin tidak kira peringkat tertinggi atau sekadar pemimpin rendah, apabila ingin membuat sesuatu keputusan perlu lah mengambil kira perasaan akar umbi.

Gaya hidup kami dibawah sini tidak sama dengan gaya hidup kamu diatas.

Minyak naik kami merana. Kamu diatas minyak kalau naik tidak terasa kerana serba seri ditanggung atau boleh claim kembali.

Kepada pemimpin kerajaan sekarang,cuba jangan cari kesalahan yang dilakukan oleh kerajaan PR.

Cuba cari cara untuk menyelesaikan masalah-masalah yang sedang dihadapi oleh rakyat.

Kalau mencari kesalahan bermakna kamu semua tidak ubah seperti mereka ketika mereka menjadi pembangkang suatu ketika dulu.

No comments:

Post a Comment