Monday, December 1, 2008

Panglima Perang

Diambil dari Blog saya yang terdahulu.

Terbaca didalam sebuah blog sahabat saya 3 hari lepas berkenaan dgn Pemilihan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO ibarat memilih Panglima Perang untuk PRU 13.

Saya bersetuju dengan pendangan beliau tetapi apa yang ditulis oleh beliau telah saya komen tetapi sayang beliau tidak menyiarkan pandangan saya didalam blog beliau.Mungkin beliau sibuk atau terlepas pandang tentang komen saya.

Apa yang saya komen adalah berkenaan dengan satu para iaitu "Wang ringgit kali ini tidak boleh diambil kira untuk kita memilih pemimpin, sekiranya golongan muda masih lagi memilih pemimpin hanya berdasarkan wang ringgit, nescaya kita tidak akan memperolehi Panglima perang yang kuat dan membela UMNO pada PRU13." ( Dengan Izin saudara R )

Komen saya pada ketika itu adalah ianya adalah sama dengan politik wang.Politik wang pandangan saya adalah amat menjijikkan kerana saya sendiri mengalaminya.

Pada masa kini,trend untuk pemilihan pemimpin adalah berlainan sama sekali.Kawan atau sahabat yang kita kenal dari kecil hingga dewasa tidak boleh menentukan samada meraka boleh memilih kita sebagai pemimpin.

Kerja atau komitmen kita kepada parti selama ini tidak akan diambil kira.
Kepimpinan dan keikhlasan untuk berjuang tidak lagi menjadi kriteria untuk memilih pemimpin terutamanya di peringkat cawangan dan bahagian.

Kita menawarkan diri untuk menjadi calon untuk berkhidmat untuk ahli-ahli secara ikhlas.Tetapi perwakilan sekarang ini sudah terbalik pemikiran mereka, meraka akan bertanya berapa meraka boleh dapat kalau meraka mengundi atau memilih kita sebagai pemimpin.

Tidak perlu pemimpin-pemimpin atasan berkompang atau bising tentang politik wang.

Diperingkat cawangan lagi perkara sebegini telah terjadi.

Insyaallah,saya akan menulis lagi tentang politik wang diperingkat bawahan ini.

Kepada yang mempunyai infomasi sila memberikan komen didalam blog ini.

1 comment:

  1. Salam perjuangan,

    Pls check out datukshaifulkamal's comment on "Kenapa Tidak Memilih SETIAKAWAN?" at Pemuda IKS blog. We need your profesional point of view.

    “Memperkasa Generasi Baru”

    Pergerakan Pemuda
    UMNO Cawangan Taman IKS
    Bahagian Batu WP

    http://pemudaiks.blogspot.com

    ReplyDelete